Het nieuwe Beeld & Geluid in Hilversum is het meest interactieve Mediamuseum ter wereld, waarin het medialeven van jou als bezoeker centraal staat. Hier krijgt iedereen een persoonlijke museumreis.
Het Mediamuseum biedt meer dan vijftig interactives, honderden uren aan audiovisueel materiaal en vele objecten uit de mediageschiedenis. Een bezoek aan het Mediamuseum is voor alle bezoekers, vanaf ca. 8 jaar, een unieke, leerzame maar vooral inspirerende ontdekkingsreis door het medialandschap van toen, nu en de toekomst.
Leven in media: vijf zones
Hoe we nu leven in de media wordt zichtbaar in vijf zones: Delen, Informeren, Verkopen, Vertellen en Spelen. In elke zone is een aantal interactives te spelen en zijn fragmenten te zien die, naast een aantal bijzondere media-objecten, de media van toen, nu en de toekomst duiden.
Verwonderen & Pronken
In het Mediamuseum zijn twee verdiepingen ingericht voor wisselende presentaties. Op de verdieping Verwonderen kun je de toekomst van media aanraken. Speel bijvoorbeeld een 3D-game, stap in een holografische wereld, zie deepfake-techniek, ervaar hoe je media beleeft als je blind of slechtziend bent of doe mee aan het testen van nieuwe omroep-innovaties.
Op de verdieping Pronken zijn kostuums van mediapersoonlijkheden uit de 20e en 21e eeuw te zien uit de collectie van Beeld & Geluid. Van de blauwe catsuit van Jerney Kaagman, de weergaloze Songfestival-jurk van Nikkie de Jager, kostuums van Jacobse & Van Es en nog veel meer